TRACER 9 GT Y-ATM - Vlastnosti

Řada Yamaha TRACER 9 2025 – hlavní prvky výbavy

Představujeme nejpokročilejší systém motocyklových světlometů na světě

Všechny verze stroje TRACER 9 pro modelový rok 2025 jsou vybaveny systémem světlometů s přisvěcováním zatáčky a jako první na světě přináší Yamaha na motocykly sofistikovanou technologii adaptivních Matrix LED světlometů u modelů TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+.

Tato technologie se skládá z matice několika LED pro potkávací a dálková světla propojených s kamerou integrovanou do horní části světlometu a automaticky detekuje okolní provoz, přirozené zdroje světla a povětrnostní podmínky. Na základě těchto informací dynamicky upravuje jas a rozložení světla tak, aby bylo vždy zajištěno optimální osvětlení. Systém zvyšuje jistotu jezdce při jízdě v noci tím, že rozděluje světlo tak, aby neoslňovalo ostatní účastníky silničního provozu, a zároveň upravuje osvětlenou plochu pro jezdce. Soustava světlometů Matrix LED spolupracuje s šestiosou IMU a upravuje světelný paprsek, když je detekován úhel náklonu sedm stupňů nebo více, což zvyšuje pohodlí při jízdě.

Adaptivní světlomety jsou plně automatické, ale řidič si může vybrat ze tří úrovní citlivosti a zároveň má možnost kdykoli během jízdy použít ruční ovládání.

Powered by CP3

Kritiky oceňovaný motor CP3 není třeba představovat. Tříválcový motor o objemu 890 cm3, který si získal zasloužený věhlas charakteristikou průběhu vysokého točivého momentu a neuvěřitelnou akcelerací ve středním pásmu otáček, dosahuje v nejnovější verzi EU5+ maximálního výkonu 119 k při 10 000 ot/min a točivého momentu 93 Nm při 7 000 ot/min.

Čísla pochopitelně nepodávají kompletní obrázek a nedokážou zprostředkovat zážitek z jízdy, díky kterému se TRACER 9 zařadil mezi nejprodávanější sportovní cestovní motocykly v Evropě. O naprosto podmanivý zážitek z jízdy na zatím nejvyváženější verzi modelu TRACER 9 pro rok 2025 se hlavní měrou zasluhuje proslulý lineární průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Díky optimalizovaným převodovým poměrům a charakteristickému vrčení dvojitého výfukového systému a laděného sání poskytuje TRACER 9 návykovou jízdu, která jezdci vykouzlí úsměv na tváři pokaždé, když otevře plyn.

Přes veškerou hravost modelu TRACER 9 je s motorem CP3 radost jezdit, protože se v něm dokonale snoubí sportovní obratnost a cestovní pohodlí. V kombinaci s nastavitelnými jízdními režimy Yamaha, standardními asistenty a antihoppingovou spojkou je TRACER 9 mimořádně všestranný motocykl s kultivovanou jízdou, který se dokáže přizpůsobit individuálním potřebám jezdce.

Lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF

Hliníkový rám Deltabox od Yamahy, který dokonale doplňuje motor CP3, poskytuje vysokou úroveň tuhosti a zajišťuje poutavou a sportovní jízdu.

Vyrábí se vlastním procesem tlakového lití CF (řízené plnění) společnosti Yamaha, který umožňuje konstrukci velice lehkého a pevného rámu s různou tloušťkou stěn. Díky tomu je možné rám přesně vyladit a optimalizovat jeho tuhost pro špičkové jízdní vlastnosti.

Komplexní konstrukční přístup spočívá v tom, že rám Deltabox je spojen s prodlouženou hliníkovou kyvnou vidlicí a ocelovým pomocným rámem, který je nyní delší a zároveň lehčí než dříve, aby poskytoval více prostoru pro jezdce a spolujezdce. Tato kombinace přispívá ke vzniku motocyklu s vynikající stabilitou ve vysokých rychlostech a nosností, která je požadována od motocyklu vyvinutého pro stylovou a pohodlnou přepravu dvou osob a jejich zavazadel.

V kombinaci s lehkými koly a vysoce kvalitním odpružením KYB poskytuje model TRACER 9 pro rok 2025 agilní a bezpečný zážitek z jízdy – bez kompromisů.

Možnost přepravy tří zavazadlových boxů

Stroj TRACER 9 pro modelový rok 2025 se dodává připravený na zavazadla, takže je možné snadno namontovat odnímatelné pevné brašny o objemu 30 litrů (standardní výbava modelů TRACER 9 GT a GT+) a/nebo si vybrat horní box o objemu 34 nebo 45 litrů z oficiální nabídky příslušenství Yamaha.

Originální pevný kufr Yamaha je navržen tak, aby byl plně integrován do výbavy motocyklu a snadno se ovládal pomocí technologie chytrého klíče, kterou disponují modely TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+. Model TRACER 9 je navržen pro užitečné zatížení 193 kg, takže na něm bez kompromisů může cestovat jezdec i se spolujezdcem. To podtrhuje všestrannost tohoto sportovního cestovního motocyklu.

Novinkou u modelů TRACER 9 pro rok 2025 je také integrovaný úložný prostor umístěný na pravé straně nádrže, který obsahuje USB zásuvku a poskytuje snadno přístupnou schránku na peněženky, doklady a další drobné předměty, které jsou nezbytné při delších jízdách.

Integrované jízdní režimy

Všechny modely řady TRACER 9 nabízejí pětici jízdních režimů (tři přednastavené a dva přizpůsobitelné). Ty jsou plně integrované s šestiosou inerciální měřicí jednotkou (IMU) a dalšími technologiemi, mimo jiné komplexní sadou asistentů citlivých na náklon, tempomatem, elektronickým odpružením i s převodovkou Y-AMT, pokud je jí daný motocykl vybaven.

Tyto jízdní režimy „Sport“, „Street“, „Rain“, „Custom 1“ a „Custom 2“ lze přepínat za chodu pomocí ovládacího prvku na nově navržené jednotce spínačů na pravé straně řídítek. U továrních režimů jsou přednastavené různé úrovně intervence, které vyhovují různým podmínkám. Přizpůsobitelné jízdní režimy „Custom“ pak umožňují jezdci nastavit jednotlivé parametry v nabídce YRC na panelu TFT nebo v aplikaci. Při použití aplikace se všechna nová vlastní nastavení YRC nahrají, jakmile se aplikace opět připojí k motocyklu, a od toho okamžiku je jezdec bude mít k dispozici.

Vysoce kvalitní 7" barevný přístrojový panel TFT

Všechny verze modelu TRACER 9 jsou vybaveny stejným komplexním 7" TFT přístrojovým panelem. Přístrojová deska nabízí tři různé motivy, které odpovídají preferencím a stylu jízdy, a další rozložení pro navigaci, poslech hudby a telefonní hovory.

Každý motiv zdůrazňuje jinou stránku charakteru TRACER 9, od minimalistického sportovního designu přes rozvržení optimalizované pro dlouhé cesty až po obrazovku, jejíž odvážnější design rámuje zobrazení důležitých údajů o jízdě vizuálními motivy inspirovanými filozofií Jin-Ki Kanno, kterou se společnost Yamaha řídí při vývoji svých produktů.

Na přístrojové desce s panelem TFT se může zobrazovat aplikace Motorize od společnosti Garmin, jejíž součástí je standardně předplatné kompletní navigační služby (TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+) a navigace v reálném čase na velkém displeji. Přístrojová deska je také plně integrována se všemi standardními funkcemi a příslušenstvím modelu TRACER 9, jako jsou jízdní režimy YRC (Yamaha Ride Control), systémy monitorování tlaku v pneumatikách a vyhřívané příslušenství.

Lehká kovaná kola SpinForged a speciální pneumatiky Bridgestone

Kola modelu TRACER 9 se vyrábějí technologií SpinForge společnosti Yamaha, a jsou proto lehčí a odolnější než kola vyrobená tradičními postupy. To s sebou nese snížení setrvačnosti a zvýšení obratnosti při nižší spotřebě paliva.

TRACER 9 v modelovém roce 2025 dále těží ze změny tloušťky ráfku zadního kola, čímž se optimalizuje jeho tuhost. Na kolech jsou obuté pneumatiky Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32, které byly vyvinuty speciálně pro model TRACER 9. Návrh vnitřní struktury pneumatik tedy doplňuje a zlepšuje jízdní vlastnosti modelu TRACER 9. Přitom bylo možné dosáhnout snížení hmotnosti sestavy předního kola v průměru o přibližně 200 g, zatímco na zadním kole se ušetří až 300 g. Tento balíček společně přispívá k nízké hmotnosti 212 kg za mokra a optimalizované ovladatelnosti v různých podmínkách.

Vysoce kvalitní, plně nastavitelné odpružení KYB – poloaktivní u modelů GT

Všechny modely řady TRACER 9 pro rok 2025 jsou vybaveny předním a zadním odpružením, které umožňuje jezdci upravit nastavení a najít nejlepší nastavení pro své individuální potřeby a preference.

Modely GT dále využívají elektronicky nastavitelné jednotky odpružení, které byly vyvinuty speciálně pro model TRACER 9 ve spolupráci se společností KYB.

Systém KADS (KYB Actimatic Damper System) je nejpokročilejší systém odpružení ze všech sériově vyráběných motocyklů Yamaha. Tento "poloaktivní" systém je integrován do elektroniky motocyklu a dynamicky upravuje tlumení a jízdní vlastnosti na základě údajů zjištěných šestiosou IMU v reálném čase, jako je úhel náklonu, zatížení, zrychlení a velikost a rychlost zdvihu odpružení, čímž zajišťuje sportovní jízdu bez omezení komfortu.

Jezdec si stisknutím jediného tlačítka zvolí požadovaný režim a dynamika se také řídí zvoleným jízdním režimem YRC. V režimu Sport je k dispozici tvrdší, sportovnější nastavení, kdežto režimy Street a Rain se více zaměřují na komfort.

Systém KADS je dále integrován do dalších vyspělých a komfortních systémů, jako je kontrola brzd, adaptivní tempomat a sdružený brzdový systém. Výsledkem je skutečně sebejistá jízda přizpůsobená nárokům nejrůznějších prostředí, pro která je tento všestranný stroj určen.

Pohodlnější ergonomie

Významnou změnou v řadě TRACER 9 pro rok 2025, která cílí na větší pohodlí při jízdě, jsou úpravy ergonomie od řídítek přes stupačky až po uspořádání sedla. Výsledkem je pohodlnější jízda pro jezdce i spolujezdce, která však není na úkor sportovních vlastností stroje.

I když je nový podsedlový rám o 150 g lehčí, má o 50 mm větší délku než u předchozí generace modelu TRACER 9. Proto bylo možné zvětšit prostor pro sedlo spolujezdce. Sedlo jezdce má změněný tvar, je nyní plošší a pro větší pohodlí je více polstrované. Přestože se minimální výška sedla uvedená v technických údajích zvýšila na 845 mm, mělo by pro většinu jezdců být nasedání na TRACER 9 2025 snazší. Díky zeštíhlení a přepracování přední části sedla se totiž snížila nástupní výška sedla a to přináší větší jistotu a sebevědomí zejména jezdcům menšího vzrůstu.

Sedlo má dvě výškové polohy, které umožňují jezdci optimalizovat ergonomii tak, aby co nejlépe odpovídala jeho postavě a osobním preferencím. Díky tomu lze sedlo bez použití nářadí zvednout o 15 mm. V nabídce volitelného originálního příslušenství Yamaha je k dispozici také vyhřívané sedlo.

Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission)

Inovativní převodovka Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), která je standardní součástí výbavy modelu TRACER 9 GT+ a je nabízena vedle tradiční manuální převodovky u modelů TRACER 9 a TRACER 9 GT, nabízí zcela nový zážitek z jízdy a dává zákazníkovi modelu TRACER 9 možnost volby mezi plně automatickým převodovým systémem a manuálním řazením ovládaným prsty s elektronicky řízenou automatickou spojkou.

Manuální převodovka (MT) Y-AMT nabízí zcela nový způsob, jak zažít vzrušení z proslulého motoru Yamaha CP3. Ruce, které mají bližší a dokonalejší spojení s mozkem než nohy, jsou jedním z nejcitlivějších a nejsilnějších prostředků, jaké má lidské tělo k dispozici.

Řazení pouze rukou, na rozdíl od kombinace nohou a rukou, je nejen rychlejší, ale vyžaduje i méně času na přemýšlení, což jezdci umožňuje soustředit se na přidání plynu a brzdy, úhel náklonu, polohu těla a úroveň přilnavosti pneumatik, aby zintenzivnil jízdu, zejména v zatáčkách.

Vývoj manuálního režimu převodovky se zaměřil na sportovní jízdu a aktivní zapojení jezdce. Umožňuje rychlejší a konzistentnější změny, protože jezdec se snaží získat každý stupeň výkonu.

K řazení rychlostních stupňů slouží mechanický kolébkový spínač umístěný pohodlně na dosah prstů levé ruky jezdce. Jezdec může buď řadit palcem a ukazováčkem – nahoru páčkou plus a dolů páčkou mínus – nebo si zvolit sportovní jízdu ovládanou jedním prstem, kdy se k řazení používá pouze ukazováček. V takovém případě se zatáhnutím za páčku plus řadí nahoru a zatlačením na ni se podřazuje. To usnadňuje dokonalou sportovní jízdu.

Bez spojky může jezdec snáze načasovat řazení a zároveň se soustředit na vedení stopy, brzdění a další ovládací prvky. Díky absenci tradičně umístěného pedálu řazení může jezdec v zatáčkách lépe nastavit spodní část těla, což zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a ještě jistější spojení s motocyklem.

V klidu a při nízkých rychlostech řídí systém Y-AMT chod spojky a převodovky, což usnadňuje ovládání stroje při rozjezdu, manévrech a v hustém provozu. V jednom ze dvou režimů AT systém zcela přebírá funkci řazení, pomocí kolébkového spínače je ale možné vynutit změnu převodového stupně ručně.

Ve spojení s elektronickým ovládáním plynu Yamaha (YCC-T) a volitelnými jízdními režimy poskytuje převodovka Y-AMT vzrušující jízdu, díky níž se jezdec může soustředit na cestu před sebou a zároveň rychle a konzistentně řadit převodové stupně pro dosažení maximálního výkonu.

Režim „D“ je ideální pro dojíždění do práce a na cesty, kde si chce jezdec užít klidnější jízdu, a poskytuje měkčí a jistější, plně automatizované řazení, které usnadňuje jízdu nízkou rychlostí a ve městě. Režim „D+“ drží každý rychlostní stupeň déle a v případě potřeby více brzdí motorem, čímž nabízí silnější akceleraci a povzbudivější zážitek z jízdy. Jezdec může plynule přepínat mezi oběma jízdními režimy tlačítkem na jednotce spínačů na pravé straně řídítek. Systém Yamaha Ride Control zároveň upravuje jízdní zážitek podle individuálních preferencí volbou jedné ze tří úrovní výkonu a přizpůsobením různých nastavení stabilizačního systému.

Ke snadnému přepínání mezi režimy MT a AT za jízdy slouží tlačítko na jednotce spínačů na pravé straně řídítek, které jezdci umožní během okamžiku podstatně změnit charakter stroje TRACER 9.

Nová možnost připojení chytrých telefonů

Všechny verze modelu TRACER 9 pro rok 2025 jsou vybaveny vylepšeným 7" přístrojovým panelem TFT, přičemž modely GT a GT+ mají ve standardní výbavě možnost plného propojení s chytrým telefonem.

Vzhledem k rostoucímu počtu zákazníků, kteří využívají svá zařízení ke zpříjemnění jízdy, je nyní TRACER 9 vybaven integrovaným úložným prostorem na pravé straně palivové nádrže. V něm se nachází nabíjecí port USB, který umožňuje připojit zařízení během jízdy.

Jezdci mohou propojit svůj chytrý telefon se strojem pomocí bezplatné aplikace MyRide společnosti Yamaha. Po připojení telefonu přes USB, Wi-Fi nebo Bluetooth® se jezdci budou zobrazovat informace o příchozích hovorech, e-mailech a zprávách a pomocí náhlavní soupravy připojené přes Bluetooth® (není součástí dodávky) může jezdec i i spolujezdec poslouchat hudbu a přijímat hovory.

Chytrý telefon se bez problémů integruje s displejem a jednotkou spínačů TRACER 9. Jezdec může zobrazit nabídky mobilního zařízení a ovládat jeho funkce pomocí nových ovládacích prvků na jednotce na levé straně řídítek. Po připojení k motocyklu si navíc jezdec může přizpůsobit uživatelské režimy systému Yamaha Ride Control a nastavit si preferovaný výkon, brzdění motorem a úroveň zásahů četných elektronických asistentů jezdce TRACER 9.

Design a stylizace nové generace

Řada TRACER 9 ztělesňuje koncept sportovního cestovního motocyklu. Konstrukční tým společnosti Yamaha stál před úkolem navrhnout kapotáž tvarovanou pro pohodlí na dlouhých cestách a zároveň zachovat kompaktní a sportovní charakter stroje.

Tato kapotáž zdědila po předchozí generaci modelu TRACER 9 kompaktní vzhled, ale je zcela nová a během jejího vývoje se k optimalizaci proudění vzduchu kolem jezdce a spolujezdce používal aerodynamický tunel. Standardní model TRACER 9 je vybaven manuálně nastavitelným štítem, který lze posouvat v rozmezí 50 mm v 10 krocích, kdežto u variant GT a GT+ se štít ovládá tlačítkem a vysouvá se elektronicky v rozsahu celých 100 mm. Jeho výšku je možné měnit i během jízdy. Díky většímu rozsahu elektrického nastavení je k dispozici 25 mm výšky navíc, což zlepšuje ochranu proti větru, nebo také naopak o 25 mm nižší nastavení, které je vhodné na léto a jízdy nízkou rychlostí. Tvar štítu byl pečlivě navržen tak, aby odkláněl proudění vzduchu a snižoval turbulence i tlak na spodní část těla jezdce. Ve výbavě modelů GT a GT+ je navíc další spoiler ve spodní části štítu, který dále zvyšuje ochranu proti větru.

Kapotáž navržená kolem nového podvozku zajišťuje lepší manévrovatelnost v nízkých rychlostech díky přepracovanému držáku přední vidlice, který zvyšuje úhel natočení řídítek, čímž se zmenšil minimální poloměr otáčení z 3,1 m na 2,9 m.

Řetěz s nízkými nároky na údržbu

TRACER 9 GT+ je také vybaven nejnovějším řetězem DID nenáročným na údržbu. Skládá se z válečků s povrchovou úpravou DLC, která zvyšuje jejich odolnost a snižuje tření. Díky tomu má řetěz delší životnost, vyžaduje méně časté seřízení a motocykl se snáze tlačí.

Další drobnou, ale praktickou změnou prošel senzor palivového čerpadla. Po jeho optimalizaci se na přístrojovém panelu TFT zobrazují přesnější údaje.

Asistenční systémy využívající radar s milimetrovými vlnami

Kromě předního radaru s milimetrovými vlnami, který se využívá pro adaptivní tempomat, sdružený brzdový systém a systém varování před čelním nárazem, obsahuje výbava varianty TRACER 9 GT+ navíc i zadní radar s milimetrovými vlnami. Ten slouží k detekci slepého úhlu. Všechny tyto systémy využívají údaje z předního a zadního radaru s milimetrovými vlnami, který detekuje vozidla v okolí motocyklu a měří jejich vzdálenost. Kompaktní radarové jednotky váží pouhých 200 g a jsou umístěny za integrovanými kryty v přední a zadní části modelu TRACER 9 GT+.

Adaptivní tempomat (ACC)

Součástí výbavy modelu TRACER 9 GT+ je adaptivní tempomat (ACC). Tento nový pokročilý systém nabízí všechny výhody tempomatu a navíc také schopnost automaticky udržovat nastavený odstup od vozidla jedoucího před vámi. Díky spolupráci s převodovkou Y-AMT, která při zapnutém adaptivním tempomatu řadí převodové stupně plně automaticky, se výrazně snižuje únava jezdce při cestování na dlouhé vzdálenosti.

Přední integrovaný radar s milimetrovými vlnami nepřetržitě měří vzdálenost vozidla jedoucího před motocyklem TRACER 9 GT+ a předává tyto údaje adaptivnímu tempomatu. Ten pak podle vývoje situace na silnici automaticky reguluje rychlost jízdy, zpomalování a zrychlování.

Systém ACC je nastavitelný. Když je stroj v pohybu, řidič si může vybrat jednu ze čtyř různých možností odstupu od před ním jedoucího vozidla podle svých individuálních preferencí. Možnosti se zobrazují jako jeden sloupec pro nejkratší variantu až čtyři sloupce pro nejdelší variantu. Systém ACC nabízí řadu výhod, mimo jiné snižuje únavu řidiče, protože vyžaduje méně jeho zásahů, zajišťuje lepší kvalitu jízdy udržováním konstantní vzdálenosti za vozidlem jedoucím před motocyklem a také podporuje plynulost provozu.

Když je systém ACC aktivní, svítí na přístrojovém panelu TFT zelená ikona (šedá, když je systém v pohotovostním režimu). Pod ikonou vozidla se zobrazuje jeden až čtyři bílé proužky jako indikátor zvolené vzdálenosti. Pokud systém ACC zjistí, že se jezdec příliš přiblížil k vozidlu jedoucímu vpředu, nebo pokud zjistí, že aktuální stav zrychlení/zpomalení stroje povede k tomu, že se jezdec brzy příliš přiblíží, zobrazí se na přístrojové desce ikona požadavku na zásah jezdce, která jezdce upozorní, že je třeba podniknout příslušné kroky, aby se vyhnul přílišnému přiblížení.

ACC pracuje v rozmezí od 30 km/h do 160 km/h – na první a druhý rychlostní stupeň od 30 km/h, na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň od 40 km/h a na pátý a šestý rychlostní stupeň od 50 km/h. Rychlost lze zvyšovat a snižovat v krocích po 1 km/h nebo 10 km/h. Menších kroků dosáhnete krátkým stisknutím, větších kroků přidržením nastavovacího spínače. Systém ACC se deaktivuje brzděním nebo posunutím rukojeti plynu dopředu až za doraz plynu.

Toto snadno srozumitelné znázornění stavu systému ACC se zobrazuje ve všech režimech obrazovky, včetně režimu navigace, a představuje další asistenční systém pro řidiče, který zlepšuje zážitek z jízdy, zejména na rušných dálnicích.

Doplňkové funkce systému ACC

Asistent pro předjíždění ACC dává modelu TRACER 9 GT+ plynulejší zrychlení než normálně. Aktivuje se v případě, že je zapnuté směrové světlo a motocykl provádí manévr předjíždění.

Systém ACC je rovněž integrován s motorem, brzdami a elektronickým odpružením a pro udržení předem zvolené vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu se aktivuje brzdění motorem a brzdy – v tomto pořadí – a zpomalí motocykl. Současně je tlumicí síla elektronického odpružení nastavena tak, aby se při brzdění snížil nadměrný náklon a pomohla se udržet stabilita podvozku.

Díky schopnosti automaticky provádět intervence a upravovat rychlost otevíráním škrticí klapky, brzděním motorem a ovládáním brzd a odpružení při jízdě za jiným vozidlem (nebo při zatáčení a předjíždění) vám stroj vybavený sofistikovaným systémem ACC poskytne přirozený a příjemný jízdní zážitek. Tato nejlepší elektronická technologie ve své třídě je u modelu Yamaha použita poprvé. Posouvá míru pohodlí na dálnici na úplně novou úroveň.

Snadno ovladatelný systém ACC snižuje psychické i fyzické nároky na řidiče a poskytuje vyšší míru komfortu a pohodlí. Výsledkem je nepřekonatelná kvalita jízdy, což z modelu TRACER 9 GT+ dělá ultimátní Sport Tourer značky Yamaha.

Systém sdružené přední/zadní brzdy propojený s radarem

TRACER 9 GT+ je vlajkovým modelem řady Sport Touring značky Yamaha a využívá také s radarem propojený sdružený brzdový systém (UBS).

Nový aktivní systém je navržen tak, aby nabízel lepší ovladatelnost díky využití dat z radaru s milimetrovými vlnami a šestiosé jednotky IMU (Inertial Measurement Unit). Na základě těchto dat poskytuje systém asistenci a regulaci předních a zadních brzdných sil. K tomu slouží hydraulická pohonná jednotka Bosch usnadňující ovládání brzdového systému a jeho účinku.

Sdružený brzdový systém propojený s radarem funguje jako doplněk k funkci kontroly brzd, kterou najdete u ostatních specifikací modelu TRACER 9. Díky tomu, že radar neustále kontroluje okolí, nabízí další bezpečnostní výhodu v podobě zásahu, když systém zjistí, že se motocykl příliš přiblížil k vozidlu jedoucímu před ním.

Sdružený brzdový systém propojený s radarem neustále analyzuje údaje o vzdálenosti od vozidla jedoucího před motocyklem. Tyto údaje pocházejí z radaru využívajícího milimetrové vlny. Pokud systém modelu TRACER 9 GT+ vypočítá, že brzdění prováděné řidičem nebude stačit k zabránění kolizi s vozidlem jedoucím vpředu, zvýší v zájmu zpomalení brzdný tlak na předním i zadním kole.

Když je systém ACC aktivován, automaticky zpomalí TRACER 9 GT+, jakmile je dosaženo předem zvolené vzdálenosti za vozidlem, ale jakmile řidič ručně zabrzdí, systém ACC se deaktivuje – a v tomto okamžiku zasáhne sdružený brzdový systém propojený s radarem, pokud zjistí, že brzdné zásahy řidiče nejsou dostatečné k zabránění kolize.

Systém poskytuje doplňkový posilovací účinek brzdění. Zasahuje pouze tehdy, když je zapnutý systém varování před čelním nárazem a jezdec brzdí. Nejedná se o systém pro zabránění kolizi a jezdec může jeho asistenci zrušit.

Druhým prvkem je sdružený brzdový systém s asistencí vpředu i vzadu, který upravuje rozložení brzdné síly mezi přední a zadní kolo. Pokud řidič používá pouze přední brzdu, hydraulická jednotka automaticky aplikuje brzdnou sílu i na zadní kolo. Míra intervence se určí výpočtem na základě údajů z jednotky IMU na základě změn zrychlení a úhlu náklonu. Pokud se používá pouze zadní brzda, systém někdy (ale ne vždy) aplikuje prostřednictvím hydraulické jednotky dodatečnou brzdnou sílu na přední kolo. Záleží na vstupech z brzdového pedálu a na údajích z jednotky IMU týkajících se polohy motocyklu.

Třetím prvkem je ovládání brzd při zatáčení. Jedná se v podstatě o systém „řízení brzdění v zatáčkách“, který zpracovává údaje o jízdě stroje z jednotky IMU a okamžitě upravuje brzdné síly aplikované řidičem tak, aby se zabránilo skluzu pneumatik.

Sdružený brzdový systém je propojený nejen s radarem, ale i s elektronickým odpružením. Kromě asistence a regulace brzdné síly na předním i zadním kole upravuje také tlumení předního i zadního odpružení tak, aby byla zachována stabilita šasi. To podporuje funkčnost systému ABS, který je aktivní vždy bez ohledu na zapnutí či vypnutí systému ovládání brzd (BC).

Detekce slepého úhlu

Díky zadnímu radaru s milimetrovými vlnami mohou indikátory ve zpětných zrcátkách informovat jezdce o tom, že se ve „slepém úhlu“ motocyklu nachází jiné vozidlo. Radar sleduje vozidla přijíždějící zezadu a zjišťuje, zda se zdržují v oblastech, které nemusí být pro jezdce dobře viditelné; v takovém případě začne blikat kontrolka v zrcátku jako varování. Tato funkce sice „sleduje“ okolí motocyklu, ale jedná se pouze o podpůrnou funkci a jezdec musí při jízdě své okolí průběžně kontrolovat.

Inteligentní klíč a centrální zamykání

Modely TRACER 9 GT/Y-AMT a GT jsou vybaveny systémem Smart Key, který umožňuje bezklíčové ovládání spínací skříňky zapalování, víčka palivové nádrže a zámku řízení. Kromě toho systém ovládá zámky standardně montovaných bočních kufrů a doplňkového horního boxu. Vstupy z inteligentního klíče přijímá řídicí modul karoserie (BCM), který umožňuje odpojení nebo otevření/odemknutí kufrů. Pro maximální pohodlí jsou napájeny bezdrátově, takže není nutné připojovat a odpojovat konektory nebo kabely.

Cena

Cena modelu bude známá až vydáním ceníku 2025