MT-09 — MT — Motocykly — Yamaha Brno

Barevné varianty

Storm Fluo
Icon Blue
Tech Black

Revoluce ikony


Zcela nový stroj MT-09 Hyper Naked se špičkovými parametry

MY2021

Původní model MT-09 byl zcela novým druhem japonského stroje, který do světa motocyklů vrátil skutečné vzrušení a čisté emoce. Inspiroval více než 50 000 evropských jezdců, aby se stali součástí rostoucího hnutí Hyper Naked. Nyní je tu zcela nový MT-09 a je postaven tak, aby se připojil k temné straně Japonska!

Jeho motor CP3 s vysokým objemem 889 ccm splňující normu EU5 dosahuje vyšší úrovně točivého momentu při nižších otáčkách, což vám poskytne ještě výbušnější zrychlení a vyšší výkon na silnici. Sofistikovaná šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) řídí nejlepší elektronické systémy podpory jízdy ve své třídě a poskytuje vám dokonalou kontrolu. A systém QSS umožňuje superrychlé řazení nahoru a stabilnější podřazování.

Pro dosažení ostrého ovládání je nový model vybaven kompaktním hliníkovým podvozkem spolu s nastavitelným odpružením a super lehkými koly. Dvojité 298mm přední brzdy s radiálním hlavním válcem umožňují ovládání konečky prstů. A radikální stylizace nové generace a čistý nekrytý design podvozku potvrzují, že MT-09 je ultimátní Hyper Naked motocykl.

Příběh MT se začal psát před téměř deseti lety, když se přední designéři Yamahy rozhodli vytvořit jeden z nejdůležitějších nových modelů v historii společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. Nemělo se jednat o žádný obyčejný motocykl. Cílem bylo vytvořit radikální nový stroj s motorem s vysokým točivým momentem a extrémně hbitým podvozkem, který bude ve všem jiný. A zbytek je historie.

Detaily:

  • Nový řadový 3válcový motor, 889 ccm, 4 ventily, DOHC, chlazený kapalinou, EU5
  • Více výkonu v celém rozsahu otáček
  • O 7% zvýšení maximálního točivého momentu při nižších otáčkách
  • Zvýšení maximálního výkonu o 4 k
  • Nový, o 2,3 kg lehčí hliníkový podvozek Deltabox litý pod tlakem metodou CF
  • Nižší hmotnost s provozními náplněmi, 189 kg, což představuje snížení o 4 kg a nejnižší hmotnost ve třídě 900ccm naháčů
  • Kratší rozvor pro dynamičtější ovládání
  • Nová lehká hliníková kyvná vidlice
  • Holý a krásný „nekrytý“ styl nové generace MT
  • Prémiová kvalita celého provedení s povrchovou úpravou rámu Crystal Graphite
  • Kompletní LED osvětlení s klasickou ikonou této značky ve tvaru Y vpředu a vzadu
  • Nový systém rychlořazení s funkcí řazení nahoru a dolů
  • Zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka
  • Lehká a kompaktní nová 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU), viz technická info k jednotce IMU níže.
  • Systémy podpory jízdy sledující náklon: Systém kontroly trakce (TCS), protismykový systém (SCS) a systém řízení zvedání (LIFt) se třemi úrovněmi intenzity zásahů
  • Vylepšený systém ABS i systém ovládání brzd
  • Systém D-MODE s přepínatelnými provozními režimy motoru
  • Nová ultralehká 17palcová kola Spin Forged s 10 paprsky
  • Zadní pneumatika 180/55-17 s přední pneumatikou 120/70-17
  • Plně nastavitelné 41 mm USD vidlice KYB® s přepracovaným nastavením
  • Seřiditelný zadní tlumič KYB® s přepracovaným nastavením
  • Plnobarevný 3,5 palcový přístrojový panel TFT s dálkovým spínačem na řídítkách
  • Radiální přední hlavní válec, 298 mm dvojité přední kotouče


6-ti osá jednotka IMU

Nový stroj MT-09 je prvním modelem společnosti Yamaha v kategorii Hyper Naked, který je vybaven sofistikovanou 6osou inerciální měřicí jednotkou IMU, tedy jedním z nejsofistikovanějších inteligentních elektronických součástí v tomto odvětví. 6osá jednotka IMU u nového modelu MT-09 byla vyvinuta přepracováním systému z modelu YZF-R1 používaným od roku 2015 a je o 50 % menší a o 40 % lehčí díky důkladné revizi rozložení senzoru.

Neustálé měření zrychlení v předo-zadní ose, vertikální ose i ve směru vlevo-vpravo, společně s měřením úhlové rychlosti ve směrech náklonu, otáčení a vybočení stroje – všechna tato data dokáže 6osá jednotka IMU odesílat v reálném čase do jednotky ECU, která dále řídí elektronické systémy podpory jízdy. Špičková řada systémů podpory jízdy zahrnuje systém kontroly trakce (TCS), systém kontroly prokluzu (SCS), systém řízení zdvihu předního kola (LIF) a systém ovládání brzd (BC).

Galerie

MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09
MT-09