MT-09 SP — MT — Motocykly — Yamaha Brno

MT-09 SP

Barevné varianty

Icon Performance

Postavte se temnotě


Zcela nový stroj MT-09 SP - Hyper Naked se špičkovými parametry

MY2021

Temná strana Japonska nikdy nespí. Je to inspirace každé Yamahy MT. Exkluzivní model MT-09 SP je nejnovější mistrovské dílo, které vzešlo z temnoty. Díky exkluzivním barvám inspirovaným modelem R1M, prémiovému odpružení a tempomatu je tento dokonalý tříválcový Hyper Naked motocykl připraven inspirovat i nadchnout.
Jeho motor CP3 s objemem 889 ccm splňující normu EU5 nabízí ještě lineárnější točivý moment při nižších otáčkách pro úžasné zrychlení a jeho šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) typu R1 a elektronické systémy podpory jízdy sledující náklon zajišťují přesné ovládání na mokru i na suchu. A díky plně nastavitelné 41mm přední vidlici a vysoce kvalitnímu zadnímu tlumiči Öhlins je tento zcela nový podvozek ostřejší než kdy dříve.

Kromě exkluzivních barev Icon Performance je model MT-09 SP vybaven speciálním dvojitě prošitým sedlem pro dokonalé pohodlí. Kartáčovaná eloxovaná kyvná vidlice, eloxovaná černá řídítka a páky a průhledné kouřové brzdové nádržky podtrhují prémiový vzhled a dojem.
V roce 2013 Yamaha představila původní model MT-09 a změnila tak svět motocyklů. Díky svému zaměření na lineární točivý moment, lehké hbitosti a brutálnímu naháčovému vzhledu se tento motocykl setkal s okamžitým úspěchem. V následujícím desetiletí se řada MT Hyper Naked rychle rozrostla a jako její završení byl vytvořen exkluzivní model SP.

Speciální prvky SP:

  • Speciální barvy „Icon Performance“ inspirované modelem YZF-R1M
  • Systém tempomatu
  • Prémiový balíček předního odpružení KYB®
  • Zadní tlumič Öhlins
  • Dvojitě prošívané sedlo
  • Kyvná vidlice z eloxovaného kartáčovaného hliníku
  • Eloxované černé páky, řídítka a černé zadní řetězové kolo
  • Průhledné kouřové přední a zadní nádržky na brzdovou kapalinu

Detaily:

  • Nový řadový 3válcový motor, 889 ccm, 4 ventily, DOHC, chlazený kapalinou, EU5
  • Více výkonu v celém rozsahu otáček
  • O 7% zvýšení maximálního točivého momentu při nižších otáčkách
  • Zvýšení maximálního výkonu o 4 k
  • Nový, o 2,3 kg lehčí hliníkový podvozek Deltabox litý pod tlakem metodou CF
  • Nižší hmotnost s provozními náplněmi, 189 kg, což představuje snížení o 4 kg a nejnižší hmotnost ve třídě 900ccm naháčů
  • Kratší rozvor pro dynamičtější ovládání
  • Nová lehká hliníková kyvná vidlice
  • Holý a krásný „nekrytý“ styl nové generace MT
  • Prémiová kvalita celého provedení s povrchovou úpravou rámu Crystal Graphite
  • Kompletní LED osvětlení s klasickou ikonou této značky ve tvaru Y vpředu a vzadu
  • Nový systém rychlořazení s funkcí řazení nahoru a dolů
  • Zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka
  • Lehká a kompaktní nová 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU), viz technická info k jednotce IMU níže.
  • Systémy podpory jízdy sledující náklon: Systém kontroly trakce (TCS), protismykový systém (SCS) a systém řízení zvedání (LIFt) se třemi úrovněmi intenzity zásahů
  • Vylepšený systém ABS i systém ovládání brzd
  • Systém D-MODE s přepínatelnými provozními režimy motoru
  • Nová ultralehká 17palcová kola Spin Forged s 10 paprsky
  • Zadní pneumatika 180/55-17 s přední pneumatikou 120/70-17
  • Plně nastavitelné 41 mm USD vidlice KYB® s přepracovaným nastavením
  • Seřiditelný zadní tlumič KYB® s přepracovaným nastavením
  • Plnobarevný 3,5 palcový přístrojový panel TFT s dálkovým spínačem na řídítkách
  • Radiální přední hlavní válec, 298 mm dvojité přední kotouče


6-ti osá jednotka IMU

Nový stroj MT-09 je prvním modelem společnosti Yamaha v kategorii Hyper Naked, který je vybaven sofistikovanou 6osou inerciální měřicí jednotkou IMU, tedy jedním z nejsofistikovanějších inteligentních elektronických součástí v tomto odvětví. 6osá jednotka IMU u nového modelu MT-09 byla vyvinuta přepracováním systému z modelu YZF-R1 používaným od roku 2015 a je o 50 % menší a o 40 % lehčí díky důkladné revizi rozložení senzoru.

Neustálé měření zrychlení v předo-zadní ose, vertikální ose i ve směru vlevo-vpravo, společně s měřením úhlové rychlosti ve směrech náklonu, otáčení a vybočení stroje – všechna tato data dokáže 6osá jednotka IMU odesílat v reálném čase do jednotky ECU, která dále řídí elektronické systémy podpory jízdy. Špičková řada systémů podpory jízdy zahrnuje systém kontroly trakce (TCS), systém kontroly prokluzu (SCS), systém řízení zdvihu předního kola (LIF) a systém ovládání brzd (BC).

Galerie

MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP
MT-09 SP