Opravy bezdušových motocyklových pneumatik
Informace o opravách bezdušových pneumatik
Dunlop doporučuje pouze trvalé opravy provedené z vnitřku pneumatiky pomocí kombinace metody zaplátování a tzv. opravného hříbku. Nikdy se nepokoušejte opravovat pneumatiku z vnější strany ani vstřikovat prostředek nebo jednoduše použít vnitřní duši, záplatu nebo zátku jako náhradu řádné opravy. Opravy by měl provádět pouze kvalifikovaný pneuservis nebo prodejce motocyklových pneumatik. Kontrola pneumatik a přiměřenost opravy patří k zodpovědnosti osoby skutečně provádějící danou opravu a Dunlop za výsledek opravy žádným způsobem neručí.
Před opravou musí být pneumatika demontována z kola a pečlivě zkontrolována. Následují minimální pokyny pro opravu.
 
Pneumatiky by se neměly opravovat, jestliže platí některá z následujících situací:
- Pneumatika byla dříve plněna těsnícím prostředkem
- Defekt je větší než 6mm v průměru
- Průraz není kolmo na kostru
- Defekt je v bočnici pneumatiky
- Došlo k oddělení kordových vrstev, oddělení běhounu
- Přetržená nebo zlomená kordová vlákna
- Zlomené nebo poškozené dráty v patce pneumatiky
- Přetržená nebo poškozená ochranná kordová vrstva (v oblasti patky)
- Porušení kostry uvnitř pneumatiky kvůli jízdě po prázdné nebo podhuštěné pneumatice
- Trhliny nebo jiná poškození integrity vnitřní
- Nadměrné opotřebení – pneumatika by měla mít hloubku dezénu nejméně 1mm
- Trhliny v bočnici nebo běhounu
- Trhliny, praskliny, hrboly nebo prohlubně po nárazu, které pronikají povrchem
Pamatujte:
- Pneumatika by neměla být opravena více než jednou
- Kolo musí být v dobrém stavu. Prasklá pneumatika může vézt k únikům vzduchu a působit následné vyprázdnění pneumatiky
- Po opravě by se měla vyměnit sestava ventilku a ráfek s pneumatikou by se měl znovu vyvážit
- Prvních 24 hodin po opravě by rychlost neměla překročit 80 km/h a opravená pneumatika by nikdy neměla být použita při rychlosti vyšší než 120 km/h
 
  
  
  
  
  
  
 