Opravy bezdušových motocyklových pneumatik

 
 

Informace o opravách bezdušových pneumatik

Dunlop doporučuje pouze trvalé opravy provedené z vnitřku pneumatiky pomocí kombinace metody zaplátování a tzv. opravného hříbku. Nikdy se nepokoušejte opravovat pneumatiku z vnější strany ani vstřikovat prostředek nebo jednoduše použít vnitřní duši, záplatu nebo zátku jako náhradu řádné opravy. Opravy by měl provádět pouze kvalifikovaný pneuservis nebo prodejce motocyklových pneumatik. Kontrola pneumatik a přiměřenost opravy patří k zodpovědnosti osoby skutečně provádějící danou opravu a Dunlop za výsledek opravy žádným způsobem neručí.

Před opravou musí být pneumatika demontována z kola a pečlivě zkontrolována. Následují minimální pokyny pro opravu.

Pneumatiky by se neměly opravovat, jestliže platí některá z následujících situací:

  • Pneumatika byla dříve plněna těsnícím prostředkem
  • Defekt je větší než 6mm v průměru
  • Průraz není kolmo na kostru
  • Defekt je v bočnici pneumatiky
  • Došlo k oddělení kordových vrstev, oddělení běhounu
  • Přetržená nebo zlomená kordová vlákna
  • Zlomené nebo poškozené dráty v patce pneumatiky
  • Přetržená nebo poškozená ochranná kordová vrstva (v oblasti patky)
  • Porušení kostry uvnitř pneumatiky kvůli jízdě po prázdné nebo podhuštěné pneumatice
  • Trhliny nebo jiná poškození integrity vnitřní
  • Nadměrné opotřebení – pneumatika by měla mít hloubku dezénu nejméně 1mm
  • Trhliny v bočnici nebo běhounu
  • Trhliny, praskliny, hrboly nebo prohlubně po nárazu, které pronikají povrchem

Pamatujte:

  • Pneumatika by neměla být opravena více než jednou
  • Kolo musí být v dobrém stavu. Prasklá pneumatika může vézt k únikům vzduchu a působit následné vyprázdnění pneumatiky
  • Po opravě by se měla vyměnit sestava ventilku a ráfek s pneumatikou by se měl znovu vyvážit
  • Prvních 24 hodin po opravě by rychlost neměla překročit 80 km/h a opravená pneumatika by nikdy neměla být použita při rychlosti vyšší než 120 km/h

Platí, že by se neměl dělat pokus o dočasnou opravu. Opravy motocyklových pneumatik nenechávají žádný prostor pro chyby, a jakákoliv pochybnost ohledně kontroly nebo adekvátní opravy by měla být vyřešena likvidací pneumatiky. Další informace hledejte u lokálního prodejce motocyklových pneumatik Dunlop. Nikdy se nepokoušejte o opravu poškozené pneumatiky bez pomoci zkušeného mechanika pneuservisu.