YZ450F - Vlastnosti

Na samé špičce: YZ450F 2026

To, že motocykl YZ450F přináší vítězství v závodech, vítězí v mediálních anketách a těší jezdce po celém světě, nezabránilo inženýrům společnosti Yamaha, aby neúnavně pracovali na jeho dalším vylepšování. Má nyní nový motor, rám a zadní odpružení a celou řadu vylepšení v dalších oblastech, včetně nové stylizace a převratných technologií.

Nový model YZ450F má nový motor s přepracovaným systémem sání pro snadnější ovládání s lineárnější odezvou na plyn a lepší kontrolou v nízkých a středních otáčkách. Za tímto účelem došlo ke změně tvaru kanálu a stěny sání tak, aby se ve spalovacím prostoru vytvořilo silnější víření zvyšující účinnost spalování v nízkém až středním rozsahu otáček při zachování vysokého výkonu ve vyšších otáčkách. Vylepšena byla také charakteristika točivého momentu pro lepší pocit. Tyto změny zvyšují spolehlivost motoru a zároveň snižují zatížení jezdce. Nový stroj si zachovává klíčové prvky, díky nimž má současný motor tak působivý výkon, jako je jedinečné uspořádání s obrácenou hlavou válce, 39mm titanové sací ventily, píst z kovaného hliníku, kluzné ložisko na velkém konci ojnice a suchá kliková skříň.

Výfuk je tišší díky rezonátoru umístěnému uprostřed a změnám v ladění a vzduchový filtr je nyní vybaven přídavným rezonátorem a kanálem pro snížení hluku sání. Díky mírnému snížení úhlu uchycení tlumiče vznikl v oblasti zadního blatníku větší prostor umožňující snazší manipulaci.

Mezi nové prvky, které skutečně mění jízdní vlastnosti, patří nová hydraulická spojka, která udržuje konstantní bod záběru během nepřetržité jízdy; to znamená, že během závodů není třeba nic nastavovat. Díky tomu je také lépe cítit bod záběru. Pocit na páčce je přirozený, páčka má lehký a plynulejší chod. Další změny spojky a páčky spojky zajistily stabilnější výkon.

Rám YZ450F byl velmi chválen a model 2026 jej dále vylepšuje, aby dosáhl ještě větší použitelnosti, pohodlí a pocitu z jízdy. U nového rámu byla přepracována vnitřní struktura a tloušťka spodních trubek a byly použity oboustranné asymetrické úchyty motoru, které upravují torzní chování rámu. Tím se snižuje tuhost v reakci na rázy směřující vzhůru při zachování stejné úrovně podélné, příčné a torzní tuhosti, což vytváří pocit klidnější a vysoce stabilní přední části motocyklu a vede také k lepšímu vyvážení podvozku a pocitu kontaktu, lepší stabilitě ve vyjetých kolejích a na hrbolech vzniklých v důsledku brzdění a menšímu přenosu hmotnosti.

V souladu s charakteristikami přepracovaného rámu bylo upraveno nastavení předního odpružení, což dále zlepšilo pocit z jízdy a stabilitu a snížilo únavu. Vzadu se nachází nové odpružení vyvinuté ve spolupráci se společností KYB, které zajišťuje plynulejší přechod tlumicí síly z nízkých do vysokých rychlostí. Konstrukce základního a hlavního ventilu byla přepracována, přičemž velikost pístu základního ventilu se zvětšila z 24 na 28 mm a byly zavedeny samostatné olejové kanály pro kompresní a odskokové zdvihy, což zlepšilo nízkorychlostní tlumení. Píst hlavního ventilu, který zajišťuje kompresní tlumení v pásmu střední až vysoké rychlosti, má nyní šest otvorů pro každý zdvih oproti čtyřem u předchozího modelu, což zlepšuje tlumení při náročnější jízdě. K dispozici je také nový ruční ovladač kompresního tlumení.

Kromě rámu a odpružení je lepšího ovládání dosaženo i díky novému povrchu sedla, který zabraňuje klouzání. Má voštinový vzor s hloubkou a zrnitostí navrženou tak, aby se snížila možnost sklouznutí jezdce na sedle při akceleraci. Nový vzor také usnadňuje pohyb vpřed na sedle.

Když je motocykl YZ450F 2026 zaparkován mezi závody, funkce zámku ECU umožňuje jezdci uzamknout motocykl prostřednictvím chytrého telefonu. Motor lze znovu nastartovat až po správném zadání hesla do aplikace Power Tuner, což z něj dělá skvělý systém proti krádeži pro motocykly bez fyzického klíče.

Kromě uzamčení řídicí jednotky lze pomocí jedinečné aplikace Power Tuner upravit charakteristiku motoru podle preferencí jezdce a podmínek na trati. Jezdec může ovládat kontrolu trakce a kontrolu rozjezdu a má také k dispozici funkci měření času na kolo. Pro rychlé změny za jízdy umožňuje multifunkční spínač na řídítkách volbu mapování motoru během jízdy. Elektronický arzenál modelu YZ450F napájí lehký lithiový akumulátor.

Model YZ450F vyniká také svým vzhledem. Stylizace nové kapotáže zdůrazňuje lehký a kompaktní vzhled, se štíhlou a nízko umístěnou tabulkou pro závodní číslo, dvoudílnými bočními kryty ve dvoubarevném provedení zdůrazňujícími charakteristické horizontální linie řady YZ a novým zadním blatníkem. Loga YZ a grafika „speed block“ označují motocykl jako součást rodiny vítězů závodů.

Edice 70th Anniversary Edition ještě pevněji propojuje minulé, současné i budoucí závodní úspěchy značky Yamaha s modelem YZ450F. Má úžasné bílo-červené provedení inspirovaném ikonickým modelem YZM400F, vůbec prvním čtyřtaktním strojem, který zvítězil v mistrovství světa v motokrosu i AMA superkrosu a zapsal se tak revolučním způsobem do historie tohoto sportu.